A vitaminhiány jelei

A vitaminhiány jelei

144

Büszkén isszuk kelkáposzta és más különböző zöldség turmixokat. Szorgalmasan szedjük mindennap a multivitamin tablettákat. Biztosak vagyunk benne, hogy a vitamin és ásványi anyag szükségleteinknek ezzel eleget is teszünk.

De, ez nem ilyen egyszerű!

Az ásványi anyagok hiánya sokkal gyakoribb, mint a vitaminhiány. A legjobb módja annak, hogy ezt helyre tegyük, az étrendbeli változtatás. Teljesebb étrend kialakítása szükséges, amihez jól jön a tudatosság. Mindenféle színű gyümölcsöt és zöldséget érdemes fogyasztani. Ezzel a flavonoidokat is biztosítani tudjuk a szervezetnek. Teljes kiőrlésű gabonákat, egészséges zsírokat (mint például a csonthéjasok, avokádó, tojás) és sovány fehérjéket (hal, kagyló, zsírmentes tejtermékek) nagyban hozzájárulnak az egészség megőrzéséhez.

Dr. Lynn Anderson  – természetgyógyász a következőképpen mutatja be a vitaminok és ásványi munkáját: „Az enzimeket aktiválni kell, hogy az összes testi funkciónk működjön. Az enzimek pedig aktiválják a vitaminokat és az ásványi anyagokat. Egyes enzimeknek szüksége van bizonyos vitaminokra az aktiválódáshoz. Például: Egy enzimnek szüksége van B6-vitaminra. Ha B6-vitamin hiánya van, az ember úgy érezheti, hogy bizsereg a keze, amikor egy mozdulatot meg akar tenni.”

A hiány következményei, tünetei:

  • A-vitamin: Látászavarokat okozhat és csökkentheti az immunrendszer működését.
  • C-vitamin: Skorbut, letargia, izomfájdalom, bőrbevérzés és ínyvérzés.
  • D-vitamin: Okozhat angolkórt az élet korai szakaszában és okozhat gyengébb, törésre hajlamos csontokat az élet későbbi szakaszában.
  • E-vitamin:  idegsejt-károsodást idézhet elő.
  • Kálium: izomgörcsök, gyengeség és szívritmuszavar lehet a következmény.
  • Vas: vérszegénység és hajhullás alakulhat ki.
  • Kalcium: rossz közérzet, rángatózás és ritmuszavar léphet fel.
  • Nátrium: gyengeség, hasi görcsök, zavartság, fáradtság tüneteit érzékelhetjük.

Mi a legjobb módja, hogy elkerüljük hiányállapotot?

A vitaminok és ásványi anyagok együtt szinergikusan működnek, vagyis a táplálkozásnak tartalmaznia kell az élelmiszerek széles palettáját. Ha eszünk egy narancsot, együnk fehér húst is. Ez tartalmazza a bioflavonoidokat, amelyek segítenek a szervezetnek felvenni a C-vitamint a narancssárga gyümölcsből. Ez egy jó példa arra, hogy miért kell enni gyümölcsöt és húst is.

Ne felejtsük el azt sem, hogy fontos a testmozgás. A gyakorlatok  erőssé teszik a csontokat, javítják a vérkeringést és segítenek szétoszlatni a tápanyagokat. Ezzel szolgálják a szervezet működését. Az egészséges étrend kiegészítve multivitamin tablettával, étrend kiegészítőkkel a legjobb megoldás. A vitaminok és ásványi anyagok biztosításával, illetve produktív életstílussal sokat tehetünk az egészségünkért. A szervezetnek szüksége van a megfelelő „üzemanyagra”, hogy jól működjön. Ha ezeket az útmutatásokat betartjuk, valószínűleg nem kell aggódnunk a vitamin- és ásványi anyag-hiány miatt.

Forrás: http://www.sheknows.com/health-and-wellness/articles/1099139/ways-to-tell-which-vitamins-and-minerals-you-are-lacking

Hasonló cikkek

51